13 POKARMÓW KTÓRYCH MUSISZ UNIKAĆ PRZY ZESPOLE JELITA DRAŻLIWEGO!

Objawy zespołu jelita drażliwego, jeśli je rozpoznajesz ten wpis jest szczególnie dla Ciebie:
– bóle brzucha,
– wzdęcia,
– biegunka
– i zaparcia.
Zobacz w jaki sposób dieta może pomóc w leczeniu objawów IBS?
Zespół jelita drażliwego (ang. irritable bowel syndrome stąd często spotykany skrót IBS) potocznie nazywa się „nerwicą jelit”.

Okazuje się, że jelita są powiązane z praca mózgu.
Bardzo często przyczyną choroby jest przewlekły stres.
Objawy będą różne dla różnych osób tak więc przedstawione 13 pokarmów to generalnie produkty, których należy unikać, co nie znaczy, że wszystkie osoby będą źle reagowały na każdy z nich.

Zdrowa dieta przewiduje jedzenie posiłków 5 razy dziennie. W przypadku wykluczania podanych poniżej produktów powinno zauważyć się poprawę pracy jelit (mniej wzdęć czy ustąpienie bólu brzucha).

http://miksturazdrowia.pl/wp-content/uploads/2018/01/miksturazdrowia.pl-w-jaki-sposób-moja-dieta-może-pomóc-w-leczeniu-objawów

Chętnie czytane także:

loading…


Zespół jelita drażliwego a dieta.

1. CZEKOLADA
Czekolada, batoniki i cukierki czekoladowe mogą nasilać objawy zespołu jelita drażliwego ze względu na wysoki poziom kofeiny (5-10 mg/100g czekolady) oraz bardzo wysoką zawartość cukru.
Spożywanie jej dość często prowadzi do zaparć, zaś cukier jest pożywką dla grzybów i pasożytów. Miłośnikom czekolady proponuję wegański krem czekoladowy.
Odstawienie wyrobów czekoladowych pomoże w walce z problemem – skutkiem ubocznym może być niewielki spadek wagi.

2. ALKOHOL
Napoje alkoholowe, zwłaszcza wysokoprocentowe są dużym wyzwaniem dla procesu trawienia.
Niskoprocentowe napoje np. piwo są niewskazane ponieważ piwo zawiera gluten, wino i likiery mieszane zawierają cukier.
Alkohol odwadnia, ma wpływ na pracę wątroby i trawienie.
Jeśli już koniecznie musisz wypić drinka, rozważ opcję piwa bezglutenowego lub drinka na bazie naturalnych soków owocowych. Alkohol, mimo tego, że jest bardzo kaloryczny, wzmaga apetyt i popycha do sięgania do przekąsek typu chipsy, orzeszki, słone paluszki. Rezygnacja z niego oraz dodatków wpłynie z korzyścią na Twoją sylwetkę.

3. FASOLA I ROŚLINY STRĄCZKOWE
Fasola jest doskonałym źródłem białka i błonnika, ale może powodować nasilenie się objawów IBS.
Podczas gdy błonnik wspomaga pracę jelit i może pomóc pozbyć się zapać, sama fasola czy groch jest potrawą bardzo wzdymającą.
W przypadku osób, cierpiących z powodu nadmiaru gazów jest to pierwsza rzecz jakiej należy unikać.

4. SMAŻONE JEDZENIE
Smażenie żywności może zmienić skład chemiczny żywności, co utrudni jej strawienie.
Frytki czy kotlety w panierce są nasączone tłuszczem, są bardzo cieżkostrawne.
Zastanów się nad grilowaniem lub pieczeniem ulubionych potraw lub przyrządzaniem na parze.
Otrzymasz nawy smak a przy okazji zmniejszysz obwód w pasie.

5. NIEROZPUSZCZALNY BŁONNIK
Błonnik jest bardzo ważny w zdrowej diecie. Surowe warzywa i owoce są jego doskonałym źródłem.
Chociaż tolerancja błonnika jest różna dla różnych osób, u niekórych moga powodować lub nasilać biegunkę. Bardzo niewskazane jest jedzenie otrąb.
Pamiętaj, że nierozpuszczalny błonnik może złagodzić zaparcia, ale może również powodować uczucie wzdęcia.
Rozpuszczalny błonnik znajduje się w:
– płatkach owsianeych i jęczmiennych
– warzywach korzeniowych: marchwi, pasternaku, pietrzuszce
– owocach: jagodach, mango, pomarańcze i grejpfruty
– roślinach strączkowych

6. GLUTEN
Nierozpuszczalna zawartość błonnika w pełnych ziarnach może być przyczyną dolegliwości.
Zboza jak żyto, pszenicę i jęczmień zawierają gluten (rodzaj białka), na którego nietolerancję skarży się coraz więcej osób.
Nietolerancja glutenu lub celiakia, która jest chorobą autoimmunologiczną, może powodować zmiany w komórkach jelita, powodując słabą absorpcję składników odżywczych.
Aby dowiedzieć się czy złe samopoczucie po spożyciu zbóż jest objawem drażliwego jelita czy celiaki należy zrobić szczegółowe badania.
Niezależnie od ich wyników należy unikać potraw, nasilających dolegliwości.
Jeśli nie możesz obejść się bez pieczywa, makaronu, ciast lub ciasteczek – wybierz wersję bezglutenową.

7. NABIAŁ
Nabiał jest problematyczny z dwóch powodów. Po pierwsze zawiera tłuszcz, który może zwiększyć biegunkę. W celu złagodzenia objawów konieczne może być przejście na niskotłuszczowy lub
beztłuszczowy produkt mleczny. Po drugie, wiele osób z IBS nie toleruje laktozy. Jeśli masz nietolerancję laktozy i masz IBS, możesz rozważyć produkty mleczne, takie jak mleko ryżowe i ser
sojowy.
W przypadku osób które nie tolerują laktozy należy zastanowić się nad koniecznoscią stosowania suplementu wapnia.
Warto porozmawiać o tym z lekarzem, lub zrobić odpowiednie badania aby zapobiegać osteoporozie.

Polub na FB MiksturaZdrowia.PL – domowe sposoby na zdrowie, urodę, odchudzanie i
zdrowy styl życia.

8. KOFEINA
Wiele osób rano sięga po kawę z uwagi na przyśpeiszenie wypóżniania się.
Kawa działa pobudzająco na jelita, jednocześnie może też powodować biegunkę.
Kawa, napoje gazowane i napoje energetyczne zawierające kofeinę bardzo często są powodem nasilania się dolegliwości.
Jeżeli potrzebujesz dodatkowej energii dla umysłu, przebiegnij się dwa piętra po schodach, idź na spacer, zjedz mała przekaskę.

9. SŁODZIKI
Dieta bez cukru nie jest jednoznaczna ze zdrowym odżywianiem szczególnie jeśli chodzi o zespół jelita drażliwego.
Róznego rodzaju substancje słodzace pojawiaję się w napojach typu light, cukierkach, gumach do żucia albo w płynach do jamy ustnej.
Słodziki jak aspartam, skularoza, acesulfam potasu nie są metabolizowane przez organizm. Są to związki chemiczne, które mogą być wykorzystywane w piekarnictwie i przemyśle napojów
gazowanych.
Proponuję stosować stewie lub miód (oczywiście w rozsądnej ilości).

10. ŻYWNOŚĆ PRZETWORZONA
Przetworzona żywność często zawiera dodatki chemiczne lub konserwanty, które przedłużają termin przydatności do spożycia.
Wiele gotowych produktów takich jak frytki lub dania mrożone zawierają bardzo dużo tłuszczu, trudnego do strawienia.
Polecam samodzielnie przygotowywać dania lub korzystać z ze sprawdzonych barów.

11 i 12. CZOSNEK i CEBULA
Czosnek i cebula są jednymi z najzdrowszych darów natury. Niestety wywołują gazy nawet u zdrowych osób.
Dodatek do potraw w niewielkiej ilości jest zalecany ze względu ba bakteriobójcze działanie, niestety u osób z wrażliwym jelitem nawet gotowane mogą wzmagać dolegliwości bólowe czy uczucie
wzdęcia.

13. BROKUŁY I KALAFIOR
Surowy kalafior i brokuły są trudne do strawienia.
Gotowane są bardziej lekkostrawne ale nadal są warzywami wzdymającymi.

Pamiętaj, że podane wyżej porady nie mogą zastąpić konsultacji z lekarzem. Na pewno istotne jest wsłuchiwanie się we własny organizm i eliminacja przyczyny. Warto zastanowić się nad sposobem redukcji stresu, medytacją czy wypiciem melisy przed snem.

Jeśli zainteresował Cię ten wpis udostępnij go, sprawdź też inne wpisy.

loading…


źródło własne oraz:
healthline.com/health/digestive-health/foods-to-avoid-with-ibs
niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/irritable-bowel-syndrome/eating-diet-nutrition

Comments

comments

You may also like...

error: Content is protected !!
Histats.com © 2005-