25 naturalnych sposobów na każdy problem zdrowotny – część 1

Zanim sięgniemy po tabletkę, cudowną pastylkę z pobliskiej apteki, drogerii czy sklepu

(tak, proszę zauważyć, że leki pojawiają się już na stojakach przy kasach – żeby łatwo było po nie sięgnąć tak jak po gumy do żucia) warto najpierw spróbować naturalnego sposobu na swój problem zdrowotny.
Zanim pojawiły się koncerny farmaceutyczne nasze babki i prababki jakoś sobie z nimi radziły. Naszym dostawcą będzie teraz sklep spożywczy lub targ.
Naturalne sposoby na urodę zostają już doceniane nawet w profesjonalnych gabinetach kosmetycznych czy spa.

Poniżej przedstawiam naturalne sposoby na przeróżne dolegliwości (oczywiście polecam skonsultować się z lekarzem jeżeli problemy nie ustąpią po pewnym czasie lub będą się nasilać).

MIKSTURAZDROWIA.PL- 25-sposobow -1

Chętnie czytane także:

loading…


1. Grypa i przeziębienie: dołącz do swojej diety zielone warzywa, są one głównym źródłem witaminy C. Witamina C jest niezbędna do funkcjonowania organizmów żywych. Jedynym sposobem na naturalne jej dostarczenie jest pożywienie. Regularne dostarczanie wit C zapobiega osłabieniu organizmu, dzięki czemu jest mniej podatny na infekcję a jeśli już do niej dojdzie, organizm szybciej ją zwalcza. Wspomaga leczenie infekcji.

2. Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS): dołącz do swojej diety pokarmy bogate w magnez. Magnez pomaga uporać się ze stresem, obniża napięcie. Dobrym źródłem będą migdały, słonecznik, szpinak, brokuły. Magnez jest kluczem do złagodzenia objawów PMS u wielu kobiet. Odpowiedni poziom magnezu w organizmie obniży bolesność skurczy brzucha w czasie miesiączki.

3. Słabe, łamliwe paznokcie: Spróbuj masować olej kokosowy w swoich paznokciach. Stosuj codziennie wieczorem, po kąpieli, na umyte dłonie.

Polub na FB MiksturaZdrowia.PL – domowe sposoby na zdrowie, urodę, odchudzanie i zdrowy styl życia.

4. Bóle głowy: wykonaj samodzielnie masaż w okolicy potylicy. Połóż się na płasko. należy zapleść palce i włożyć dłonie pod głowę. Kciuki powinny znajdować się pod potylicą na końcówce szyi. Uciskać mocno kciukami. Dość lekki ucisk będzie odczuwalny jako ból. Należy ten ból wytrzymać, trwa tylko chwilę. Należy tę metodę stosować kiedy tylko pojawią się pierwsze oznaki zbliżającej się migreny.

5. Niestrawność: Spróbuj mięty pieprzowej. Dostępna w postaci herbaty. Mięta pieprzowa i olejek miętowy są niezbędne do złagodzenia problemów żołądkowych, takich jak niestrawność, nudności, gaz i skurcze. Są podstawowym składnikiem leków dostępnych w aptece (bez recepty)

6. Niepokój: spróbuj medytacji. Jeśli cierpisz z powodu lęku, może warto spróbować medytacji. Przewlekły stres został powiązany z chorobami serca, przyrostem masy ciała, zaburzeniami snu oraz zaburzeniami pamięci i koncentracji. Zostało udowodnione, że codzienna medytacja pomaga w radzeniu sobie z objawami zaburzeń lękowych, zaburzeń snu, depresji, chorób serca i raka.

7. Sucha i łuszcząca się skóra: spróbuj miodu. Miód zmiękcza i nawilża suchą skórę i może być aplikowany bezpośrednio na problematyczne obszary, nie wywołuje podrażnień.

9. Przybieranie na wadze: należy wprowadzić do diety dobre tłuszcze, awokado, oliwa z oliwek, orzechy i nasiona. Dostarczają energii, która wystarcza na dłużej niż w przypadku np węglowodanów. Pokochaj warzywa, źródło błonnika i witamin z grupy B, które pomagają oczyścić organizm. Należy unikać żywności przetworzonej i oznakowanej jako niskotłuszczowa lub beztłuszczowa. Żywność o niskiej zawartości tłuszczu zazwyczaj zawiera zwiększoną ilość cukru, a nasz organizm przechowuje dodatkowy cukier w postaci tłuszczu.

10. Ból menstruacyjny: zadbaj o odpowiedni poziom witaminy D. Suplementacja witaminy D pięć dni przed okresem znacznie zmniejszy ból podczas menstruacji. Oczywiście ulgę przyniesie gorący termofor i odpoczynek.

11. Ból w dolnej części pleców: ćwicz. Najlepszy będzie pilates. Wzmocnienie mięśni brzucha poprzez ćwiczenia wydłużające mięśnie, takie jak Pilates, może znacznie poprawić ból w dole pleców.

12. Egzema, wypryski: spróbuj kąpieli w soli magnezowej.Ma działanie przeciwalergiczne, dezynfekujące i wysuszające.

14. Stres: zrezygnuj z kofeiny. Kofeina działa podobnie jak adrenalina, pobudza ośrodkowy układ nerwowy, wpływając na wzrost koncentracji, refleksu i poprawę nastroju. Ponadto kofeina przyśpiesza czynność serca, zwiększa siłę jego skurczu i podwyższa tempo przemiany materii. Jednocześnie podnosi napięcie. Zamień kawę na zieloną herbatę.

15. Ból mięśni: terapia lodowa. Ciepła kąpiel przynosi natychmiastową ulgę. Jest to jednak chwilowe. Ochłodzenie mięśni np. kostkami lodu owiniętymi w wilgotny ręcznik zapobiega dalszemu uszkodzeniu mięśni i może przyspieszyć proces ich regeneracji. Innym sposobem jest napełnienie wanny zimną wodą i dosypanie do niej wiadra kostek lodu, jest to wersja dla osób ze zdrowym sercem. Oprócz mięśni dbamy wtedy również o jędrność skóry.

16. Zapalenie lub ból stawów: kurkuma. Jest to zioło, które od 2000 lat stosuje się w medycynie ajurwedyjskiej w Indiach i Chinach. Stosuje się ją w leczeniu zapalenia tkanek miękkich w przy zapaleniu stawów. Można pić w postaci herbaty z dodatkiem kurkumy lub stosować jako przyprawę do dań głównych.

17. Infekcje dróg moczowych: dość częstą przyczyną infekcji jest zagrzybienie organizmu. Proponuję pić dużo płynów, pić sok z żurawiny i bezwzględnie odstawić cukry. Ulga widoczna już po paru dniach.

18. Kac: woda kokosowa i banany. Woda kokosowa zawiera pierwiastki: potas, sód, magnez, fosfor i wapń, świetnie nawodni organizm i uzupełni elektrolity. Alkohol wypłukuje potas, banany są jego doskonałym źródłem.

19. Zawroty głowy: bazylia. Tradycyjny zabieg aromaterapeutyczny na zawroty głowy, należy zalać liście wrzątkiem i wdychać napar.

20. Pryszcze: ocet jabłkowy. Przetrzyj problematyczne miejsc octem jabłkowym przed położeniem się spać. Rano zauważysz znaczną poprawę.

21. Nudności: imbir. Niezależnie czy przyczyną nudności jest choroba lokomocyjna, zatrucie pokarmowe czy ciąża jest to znany od wieków sposób. Plastry imbiru i cytryny wrzucamy do gorącej wody, popijamy małymi porcjami.

24. Anemia: wprowadź do diety więcej zielonych warzyw, czerwone mięso i wątrobę. Niezależnie czy jest to anemia potwierdzona badaniem poziomu żelaza, czy jest to uczucie spadku energii należy przyjrzeć się swojej diecie. Zielone warzywa są źródłem witaminy C, która zwiększa wchłanianie żelaza nawet 2-3 krotnie.

25. Suche skórki przy paznokciach: spróbuj miodu, aloesu i oliwy z oliwek. Zrób miksturę z tych składników i smaruj dłonie po kąpieli kilka razy w tygodniu.

Jeśli zainteresował Cię ten wpis udostępnij go, sprawdź też inne wpisy.

loading…


25 naturalnych sposobów część 2

źródło własne oraz stylecaster.com/beauty/natural-remedies-for-every-common-health-problem

Comments

comments

You may also like...

error: Content is protected !!
Histats.com © 2005-