6 wskazówek jak uniknąć tycia wraz z wiekiem.

Metabolizm, szczególnie kobiet, zwalnia wraz z wiekiem. Masz wrażenie, że zaczynasz tyć już od samego zapachu czekolady albo od zjedzenia liścia sałaty?
Wydaje się, że jest to nieuniknione, że wraz z wiekiem wzrasta nam waga. Jest jednak sposób aby tego uniknąć. Wystarczy zastosować się do kilku prostych zaleceń!
Poznaj sposoby szczupłych osób, bez wyrzeczeń.

MIKSTURAZDROWIA.PL-6-wskazowek-jak-uniknac-tycia

Oto wskazówki, jak unikać przybierania na wadze wraz z wiekiem:

1. Włącz do swojej diety flawonoidy.

Są to związki występujące powszechnie w roślinach, dzięki czemu stanowią codzienny element diety przeciętnego człowieka (ok. 1 g/dzień). Występują m.in. w owocach (szczególnie owocach cytrusowych), warzywach (np. pomidory, papryka i brokuły), roślinach strączkowych (np. soi), herbacie, yerba mate i czerwonym winie.

Ponadto mają właściwości:
– przeciwzapalnie,
– przeciwutleniające,

– uszczelniające naczynia krwionośne, zwiększa ich elastyczność i uszczelnia ścianki; takie działanie jest przyczyną obserwowanego efektu przeciwwysiękowego i przeciwobrzękowego,
– rozkurczowe (spazmolityczne), poprzez hamowanie fosfodiesterazy cAMP, co powoduje rozkurcz mięśni gładkich naczyń krwionośnych, przewodu pokarmowego, dróg moczowych i żółciowych,
– moczopędne poprzez drażnienie kanalików nerkowych i utrudnianie resorpcji zwrotnej w nerkach.

Wiele badań wskazuje, że zjedzenie znacznej ilości flawonoidów pomoże nam utrzymać wagę, albo nawet schudnąć.
Aby uzyskać wszystkie korzyści płynące z flawonoidów, wystarczy dodać do swojej codziennej diety część tych owoców.

2. Zrezygnuj z siedzącego trybu życia.
Istotne jest, aby nie wpaść w siedzący tryb życia. Nasz metabolizm zwalnia z wiekiem, a to w połączeniu z brakiem ruchu jest podstawą przybieranie na wadze.
Z tego powodu ważne jest, aby wykonywać jakąś aktywność fizyczną, nawet jeśli jest to tylko umiarkowana intensywność, ale o stałym rytmie. Należy więc wybrać spacer zamiast jazdy autobusem, uprawianie ogrodu, ćwiczenia odpowiednie dla naszego wieku wzmacniające kręgosłup.
Po zwiększeniu aktywności fizycznej, staniesz się silniejszy, a mięśnie i stawy będą młodsze. W ten sposób uda się spowolnić proces tycia, ale również i starzenia się.

Zgodnie z najnowszymi badaniami, wykonywanie niewielkich pięciu minutowych sesji ćwiczeń, trzy razy dziennie pozwoli osiągnąć takie same wyniki, jak gdybyś wykonywał 30 ciągłych minut ćwiczeń dziennie. W drodze do windy, pamiętaj, że o wiele lepiej jest wybrać schody.

Polub na FB MiksturaZdrowia.PL – domowe sposoby na zdrowie, urodę, odchudzanie i zdrowy styl życia.

3. Dbaj o aktywność umysłu.
Wraz z wiekiem zazwyczaj tracimy pamięć. Aby tego uniknąć, zaleca się wykonywanie czynności stymulujących mózg, które utrzymują umysł w ruchu. Mogą to być między innymi codzienne czytanie, krzyżówki, szachy lub sudoku.Ten rodzaj aktywności pomaga zachować zwinność pamięci i koncentrację.
Dobrze jest wiedzieć, że wszystkie czynności, które pomagają zachować przytomność i aktywność, pomagają zapobiegać stresowi i depresji. Bardzo często stres powoduje przyrost wagi ponieważ, dla złagodzenia jego skutków lub dla tzw. pocieszenia się sięgamy po słodycze i przekąski. Aktywny i zdrowy umysł to szczuplejsze ciało.

Chętnie czytane także:

loading…


4. Zapomnij o diecie.
Większość diet niskokalorycznych może przynosić efekty przeciwne do zamierzonych. Ogólnie rzecz biorąc, mogą one trwale zaburzyć twój metabolizm.
Dzieje się tak, ponieważ ciało czuje się pozbawione kalorii, w związku z tym stara się zużywać ich jak najmniej, zabezpieczając się na okres głodu.
Przy częstym stosowaniu diet, narażamy się na stałe obniżanie tempa metabolizmu.
Jeśli myślisz o zrobieniu diety o mniej niż 1200 kaloriach , powinieneś wiedzieć, że nie jest to zalecane. Prędzej stracimy masę mięśniową i wodę niż tłuszcz. Im mniejsza masa mięśniowa tym mniejsze zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego lepiej jest unikać diet, skupić się na zdrowym żywieniu.

5. Kontroluj swoje zdrowie.
Ważne jest, aby okresowo kontrolować swój stan zdrowia. Starzenie się zwykle powoduje pewne problemy, takie jak nadciśnienie czy osteoporoza, lub cukrzyca. Dobrze wiedzieć, czy któryś z tych problemów nas nie dotyczy, szczególnie jeśli bierzemy pod uwagę zwiększenie aktywności sportowej.

6. Nie przekładaj decyzji na jutro.
Nie przekładaj momentu wprowadzania dobrych nawyków na jutro. Nie czekaj na pojawienie się problemów. Nie zwlekaj i spróbuj włączyć te zdrowe nawyki w codzienną rutynę tak szybko, jak to możliwe. W ten sposób zobaczysz, że lata mijają, ale twoje zdrowie pozostaje w dobrej kondycji. Im szybciej zaczniesz o siebie dbać tym będzie to przyjemniejsze i prostsze. Tym dłużej problem dużego rozmiaru nie będzie Twoim problemem.

Jeśli zainteresował Cię ten wpis udostępnij go, sprawdź też inne wpisy.

loading…


źródło własne internet oraz steptohealth.com/6-tips-to-avoid-gaining-weight-with-age/

Comments

comments

You may also like...

error: Content is protected !!
Histats.com © 2005-